מפעל מיחזור המקררים בשדרות – מ.א.י – אלקטרה מיחזור

 

תרבות צריכת מוצרי החשמל בישראל הגיעה לממדים קיצוניים שהפכו אותם לאויב הסביבתי הגדול ביותר שאחראי ל-70% מהפסולת הרעילה במטרה לצמצם את הנזק שנגרם לו, הוקם מפעל המיחזור למקררים ומזגנים בהתאם לתקינה האירופאית ובהשקעה של 30 מיליון שקל

ההתחממות הגלובלית משנה באופן בלתי הפיך את הסביבה ומאיימת על הקיימות ואיכות האוויר בעולמנו. ההכרה במצב ובגורמים המזיקים לכדור הארץ אומנם הולכת ומתעצמת עם השנים אך עדיין לא נמצאו פתרונות שיפחיתו את הפגיעה באופן משמעותי.

פסולת רעילה היא מבין הגורמים העיקריים ש”תורמים” לתופעה המדאיגה, כאשר בישראל, כ-70% ממנה תופסת ‘הפסולת האלקטרונית’ שמקורה בסוללות ובמוצרי חשמל ונזקיה מהווים איום סביבתי משמעותי וסכנה לאנושות כולה.ישראל לבדה, מיוצרים בשנה כ-165 אלף טון של פסולת אלקטרונית, מספר שמשקף גדילה משמעותית בהיק שהכרנו משנים עברו – היקף שאסור להתעלם ממנו ומצריך שינוי צרכני מהותי לצד מימוש פתרונות שיסייעו לצמצום הנזקים.

צרכנים מעטים יודעים למשל שמזגנים ומקררים למשל, שאינם ממוחזרים כראוי מובילים לנזקים סביבתיים אדירים – לשם הבהרה, מקרר אחד שאינו ממוחזר שווה בנזקו הסביבתי לפליטת גזי חממה, כמו נסיעה של 100,000 ק”מ נסיעה ברכב פרטי.

עד היום, לא היה בישראל הליך מחזור מתאים ומוסדר למזגנים ומקרים והראשונים שהרימו את הכפפה ליישור קו עם הסטנדרטים החדשים בניסיון לסייע בהפחתת הנזק שגורמת הפסולת האלקטרונית, ובמסגרת האסטרטגיה הירוקה של החברה, הייתה ‘אלקטרה מוצרי צריכה’ שהקימה, יחד עם תאגיד המיחזור מ.א.י שפועל מטעם המשרד להגנת הסביבה, את ‘אלקטרה מיחזור’ – המפעל הראשון מסוגו בישראל, והמתקדם ביותר בעולם למיחזור מזגנים ומקררים.

מפעל המיחזור למקררים ומזגנים הוקם במטרה להגשים את חזון הכלכלה המעגלית, כך שכל חלק ממוחזר יהפוך לחלק במוצר חדש, שלבסוף יגיע לצרכן.